Home Online MarketingKözösségi Média Egyre inkább számolni kell a TikTokkal – Közösségi média

Egyre inkább számolni kell a TikTokkal – Közösségi média

by Digital Hungary


A pekingi ByteDance fejlesztő cég 2017-ben lépett piacra a TikTok alkalmazással, amellyel a felhasználók rövid lip-sync videókat készíthetnek és oszthatnak meg akár azonnal. Azt már tudjuk, hogy a tinik és fiatal felnőttek körében azóta nagy népszerűségre tett szert az app, de mit gondol róla általánosságban a web? Ennek járt utána a Neticle média- és szövegelemző cég Magyarországon kívül Romániában és Lengyelországban is.

Egy biztos: a TikTok igazán felkapott téma mindhárom országban, és az említések száma időről időre felpörög, amikor új trendek, funkciók vagy szabályozások jönnek. A Neticle a 2019. szeptember 1. óta eltelt időszakot vizsgálta (amikorra a TikTok már igazán népszerű lett). A három szóban forgó ország népessége eltérő, ami részben megmagyarázza, hogy miért van annyival több említés Lengyelországban. Ugyanakkor Romániában többen élnek, mint Magyarországon, nálunk mégis több TikTok említés született az elmúlt hat hónapban.

A TikTok említéseinek száma Magyarországon 2019. szeptember 1. óta
A TikTok említéseinek száma Lengyelországban 2019. szeptember 1. óta

A TikTok említéseinek száma Lengyelországban 2019. szeptember 1. óta Bár mindig vannak aggodalmat kifejező cikkek az applikációval kapcsolatban, ezek összességében nem tudják kioltani a web általános pozitív hangulatát. Mindez világosan látszik a Neticle által kifejlesztett véleményárfolyam grafikonon (WOI, azaz Web Opinion Index: megmutatja, hogyan alakul egy adott kulcsszó megítélése a weben, valós időben elemezve az említések számát és polaritását). Az app megítélése kisebb hullámvölgyekkel végig pozitív volt Magyarországon és Romániában is, Lengyelországban viszont egyenesen az égbe szökött.

WOI Magyarországon (zöld) és Romániában (kék)
WOI Lengyelországban

Az erős pozitivitást Lengyelországban elsősorban a Twitter generálja, a tweetek az említések jelentős hányadát, 86%-át teszik ki.

A videós említések itt a második legfontosabbak, míg Romániában és Magyarországon ezek adják a találatok legnagyobb hányadát. Ennek oka, hogy a videós tartalmakat gyártó fiatalok, elsősorban a YouTube-on (de az Instagramon is, ami külön látszik az ábrán) mindig linkelik és promózzák TikTok profiljaikat a leírásokban.

Ugyanakkor minden felületen szó van a TikTok-ról: főleg a cikkek és blogposztok száma magas.

Van pár kiemelkedő téma a weben, ami mindhárom országban előfordul. Ezek egyike a nemrégiben közzétett hír, miszerint jön a szülői felügyelet az alkalmazásba: az aggódó szülők beállíthatják majd például, hogy maximum mennyi időt tölthet gyerekük az alkalmazás használatával. Mindez alapvetően pozitív fogadtatásra talált.

Szintén gyakori a TikTok összehasonlítása más közösségi média felületekkel. Úgy tűnik, sokan még csak ismerkednek a “TikTok-jelenséggel”, néha nevetnek rajta, azonban egyre többen nagyon is komolyan veszik, mivel kezdenek rájönni, hogy jelentős tényező a fiatal generáció körében. Ennek előzménye és következménye is hogy a TikTok kezd fontos játékossá válni az influencer marketing terén. Sok brand és fiatal felhasználó keres már komoly összegeket TikTok jelenlétével.

A TikTok tématérképe Magyarországon Sokan megfogalmazzák azért aggodalmaikat is. Ezek közül a leggyakoribb panaszok a TikTokon történő adatlopásra, a pedofíliától való félelemre, és a tinédzserek körében futótűzként terjedő veszélyes trendekre, illetve kihívásokra vonatkoznak. Magyarországon szintén fontos téma volt az első TikTok fesztivál és díjátadó, amit a közelmúltban tartottak.

Összességében a web megosztottnak mondható az elsősorban fiatalok által használt felületeken, például a YouTube-on és Instagramon nagyon pozitívak a TikTokkal kapcsolatban, míg az alkalmazáshoz kapcsolódó fenntartásokról inkább cikkekben és blogposztokban olvashatunk.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Source link

Comments

0 hozzászólás
0

You may also like