Home Online MarketingKözösségi Média Ezért nem esik szó a YouTube-on a koronavírusról – Közösségi média

Ezért nem esik szó a YouTube-on a koronavírusról – Közösségi média

by Digital Hungary


Érzékeny téma lett belőle, ami miatt a tartalomgyártók teljesen kihagyják, hiszen reklámbevételüket veszthetik el. Nem ez az első ilyen eset, mikor a cég és a youtube-erek egymásnak feszülnek.

A közelmúltban számoltunk be róla, hogy a Facebook – tőle azért kicsit szokatlan módon – odacsapott a koronavírusra gyógyírt kínáló reklámokra, illetve hogy a másik techóriás, az Amazon milyen korlátozásokat vezet be a pánik miatt. Most meg a harmadik monstrum, a Google által fémjelzett Alphabet Inc., azaz annak másik, kicsiny leánya, a YouTube nem akármilyen reakcióját mutatjuk be. A videómegosztó ugyanis demonetizálta a koronavírusos tartalmakat, ami magyarul annyit tesz, hogy leszedte róla a reklámokat, nyilván ettől pedig nem mindenki túl boldog.

Mindenki a járványról akar beszélni (hiszen mindenhol ott van)

Mindenki az új koronavírus kitörésről akar beszélni, de a youtube-erek kerülik a témát, ugyanis ha beszélnek róla, azzal azt kockáztatják, hogy lekapcsolják a reklámaikat – kezdi cikkét a The Verge. És hogy milyen gigabizniszről van szó, arról alábbi cikkünkben lehet olvasni, amiben a legjobban kereső youtube-ereket mutatjuk be videókkal is, igen, a listán szerepel a dollármilliókat játékkal berántó cuki kissrác is!

„A mai videóban nem fogom direktben kommentálni a legfrissebb egészségügyi vonatkozású híreket, mert, A: nem vagyok egy egészségügyi szakember, B: nincsen szükségem rá, hogy demonetizálják a videómat” – kezdte nemrégiben egy videóját Linus Sebastian, a Linus Tech Tips házigazdája. Az ügy visszássága, hogy alapvetően egy olyan műsorról volt szó, ami azt taglalta, hogy jelen periódusban milyen új PC-t venni (ami ugye Kínából jön – a szerk.)

Volt már rá példa, annak sem örült a közösség

A YouTube már demonetizált videókat korábban is érzékeny tartalmaik miatt. A cég irányelvei szerint akkor szüntetik be a reklámokat az érzékeny tartalmak miatt, mikor egy közelmúltbeli történést dolgoznak fel, ami során „emberéletek vesztek oda, alapvetően egy eltervelt rosszindulatú támadás során”. Ezek a videók, amúgy továbbra is fent maradhatnak a platformon, de nem lehet a beépített reklámozási rendszerrel pénzt keresni velük.

A cég fejesei egyébként hivatalosan – hogyan máshogy – egy YouTube videóban bejelentették: érzékeny témaként kezelik a koronavírust. „Emiatt minden ilyen videót demonetizálunk, további rendelkezésig” – mondta el Tom Leung termékfelelős. A szabályozás egyébként a hirdetőket hivatott védeni (mindenkinek van élménye ízléstelenül elhelyezett reklámmal, talán ezt nem is kell magyarázni).

És legyünk őszinték, azért az is egyértelmű, hogy miért gondolják úgy, hogy a több ezer ember halálát okozó vírus érzékeny tartalom. A COVID-19 terjedésének megakadályozása érdekében egyébként rengetek tömegrendezvényt halasztottak el, a Disney bezárta parkjait Ázsia-szerte, és sok vállalat otthoni munkára fogja dolgozóit – emlékeztet az írás.

Elég csak utalni rá, és már is megjelölik a cég robotjai a tartalmat

De nem csak Sebastian aggódik amiatt, hogy videóit demonetarizálják. Jonathan Downey, aki a népszerű gamer csatornát, a Spawn Wave-et viszi, legutóbb arról értekezett, hogy a Game Developers Conference-t (CDG) a fenti okok miatt nem tartják meg. Megpróbálta kerülni a koronavírus szó használatát, hogy továbbra is biztosítsa a reklámok megjelenését, de ez sem segített. „Olyan rövidítéseket használtam, mint a CV, de ezt is taggelték. Egy olyan videóban volt, amiben a CDG törléséről volt szó, tehát ha olyan eseményekről beszélünk, melyekre hatással van a koronavírus, az is felkeltheti a botjaik figyelmét” – írta a Twitteren.

Egy másik YouTube-os alkotó, aki a Nintendo Prime csatornát működteti, elmondta, hogy 2-3 videójára is találatot kapott a cenzoroktól, melyekben csak utalt a vírusra. „Egyszer csak annyit mondtam, hogy a dolog, ami Kínából indult”, de azt is elkaszálták.

Nem mindenkinek veszik el a reklámjait

Ugyanakkor nem mindenkit demonetizálnak, hiszen a hírcsatornák állandó jelleggel jelentetnek meg videókat érzékeny témákról, melyekben helyet kapnak a reklámok is, hiszen külön szerződésük van. Ez a téma természetesen nem először veri ki a biztosítékot, 2017-ben Casey Neistat és Philip DeFranco komoly ujjmutogatást csapott, hogy a YouTube kivételezik a hírcsatornákkal. Mindkét gyártó a Las Vegas-i tömegmészárlásról készített videókat, azzal a szándékkal, hogy bevételeiket jótékonyságra fordítják. A YouTube náluk leverte a reklámokat, míg a tragédiát szintén feldolgozó tévés, Jimmy Kimmel csatornáját nem bántották.

Az incidens a YouTube közösséget arra a felismerésre vitte, hogy másként kezelik a prémium csatornákat, melyek saját reklámmegállapodással bírnak, és az egyszeri alkotókat. A YouTube a The Verge kérdésére természetesen azt nyilatkozta, hogy nincsen kivételezgetés. Hozzátették azt is, hogy simán nyúlhatnak érzékeny témákhoz az alkotók, ha csatornájuk alapból úgy lett létrehozva, hogy érzékeny témákat dolgozzon fel, tehát elvben a koronavírusos videókon is maradhatna reklám.

A YouTube érthető okok miatt odafigyel a hirdetőire, csak 2019-ben 15 milliárd dolláros bevételt hoztak a cégnek. Ezért nem meglepő, hogy nagyon odafigyelnek, hogy jó helyre kerüljenek a reklámok. De a tartalomgyártók szívesen beszállnának olyan témák feldolgozásába, mint a koronavírus-járvány kitörése, mivel az hatással van csatornájuk alapvető tematikájára, mint a gamerkedés és a többi, anélkül hogy elesnének bevételeiktől. Vékony jégen jár a YouTube, amire újra és újra rá kell lépnie, ahogy tovább terjed a járvány – zárul az írás.

(via The Verge)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Source link

Comments

0 hozzászólás
0

You may also like